Tuesday, September 15, 2009

Sambung lagi

Hari ni aku sambung lagi belajar bina blog. Makin bersemangat malangnya internet buat hal pulak. Ramai yang sakit jiwa dibuatnya. Kejap ada, kejap x de. Mencabar keimanan btl , sabar....sabar. Walau camne pun, happy sangat impian nak buat blog tercapai juga akhir. Ye! Ye! aku dah ada blog sendiri. Mesti ada sengih2 gelakkan aku sbb rmi yg dah bertahun-tahun ada blog aku baru terhegeh-hegeh. Aku x peduli apa org ckp yang ptg bg aku better late then never. At least aku x malu mengaku kelemahanku dibandingkan ada org yang x tau buat-buat tau. Mgkn ada hikmah aku lmbt ada blog sndri sbb baru2 ni je aku free tmbhn seblm ni aku pakai dial-up je. Nak surf internet pun berkira takut bil melambung. Tapi semenjak dua menjak ada streamyx, pantang free je mengadap internet. Ada masanya berebut-rebut dgn ank bujangku. Dia sibuk nk update myspacenya dan aku pulak x habis-habis dgn resepi di alam maya yang menjadi kegemaranku sejak akhir-akhir ni. Mgkn klu dulu aku ada blog sure bersawang punya..
Hari2ku makin sibuk dgn kuih raya. Opps! jgn slh sangka aku tlg jual je bukan buat sendiri. Pening juga ramai yang nak order lg tapi masalah besar supplier dah x sanggup. Dek kerana permintaan yang tinggi ada yang nak order walaupun selepas raya. Aku pun dah deal dgn tokeynya nampahknya dia dah bagi green light. Kalau x melepaslah org yg order kemudian. Anakku siap sound ," kita punya kueh mana ?". Semalam rumahku penuh dgn kuih tapi sekelip mata lesap dari pandangan dia. Mana x dia tension. Sorry2 asyik order utk org sampai utk diri sendiri order 2 botol je. Habih tu nak buat camno. X pe utk tahun dpn kalau panjang umur kena order xtra sikit at least utk ank2. "Tok sah merajuk ya, nanti Ibu buat kek coklat utk anakanda". Sibuk dgn kuih baru aku perasan baju x smpt jahit, jawabnya pakailah baju yang ada.

No comments:

Post a Comment